لیست ۱۰ سایت برتر جهت انتشار رپورتاژ آگهی رایگان

  • به خاطر کمبود بودجه برای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی، از رقیب‌هایم عقب افتاده‌ام.
  • چون پول کافی برای خرید رپورتاژ آگهی ندارم، می‌ترسم پروژه سئو بگیرم.
  • دنبال جایی هستم تا به صورت رایگان برای سایتم لینک سازی کنم.

اگر هر کدام از جملات بالا وصف حال شماست، ورود شما را به این مقاله خوشامد می‌گوییم. ما در اینجا قصد داریم لیست بهترین سایت‌هایی که در آنها می‌توانید رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کنید را به شما ارائه کنیم. پس به دور از هر گونه اضافه گویی، شما را به دیدن این لیست ارزشمند دعوت می‌کنیم.

اگر با رپورتاژ آگهی آشنایی ندارید

به طور خلاصه، رپورتاژ آگهی محتوایی است که از طرف شما، در سایت‌ها و رسانه‌های خبری-محتوایی منتشر می‌شود. عموما رپورتاژهای آگهی دو هدف زیر را دنبال می‌کنند:

  1. لینک سازی خارجی و بالا بردن رتبه سایت در گوگل
  2. معرفی محصولات و خدمات به جامعه هدف احتمالی

افراد بنابه استراتژی خود، در هنگام انتشار رپورتاژ آگهی یک یا هر دو هدف بالا را انتخاب می‌کنند.

در صورتی هم که تمایل دارید به طور کامل با این تکنیک آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

رپورتاژ آگهی چیست؟

لیست بهترین سایت‌ها جهت انتشار رپورتاژ آگهی رایگان

۱- پلتفرم صدرنشین
۲- وب سایت اخبار رسمی
۳- وب‌ سایت ویرگول
۴- وب سایت مداد
۵- وب سایت idat.ir
۶- وب سایت اُمیگو
۷- وب سایت بست فارسی
۸- وب سایت یونویس
۹- وب سایت جیکو
۱۰- وب‌سایت‌های خارجی

۱- انتشار رپورتاژ آگهی رایگان از طریق پلتفرم صدرنشین

صدرنشین یک پلتفرم خرید رپورتاژ آگهی است که ویژگی‌ها و نحوه کارش، با سایر پلتفرم‌ها تفاوت دارد. یکی از این موارد، امکان انتشار رپورتاژ آگهی رایگان از طریق این پلتفرم است. در واقع صدرنشین بستری را فراهم کرده تا کاربرانش بتوانند در بیش از ۵۰ رسانه همکار، رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کنند. برای این کار کافی است از طریق لینک زیر ثبت نام کرده و وارد پنل کاربری خود شوید. سپس با کلیک بر روی دکمه «انتشار رپورتاژ آگهی رایگان» درخواست خود را ثبت نمایید.

ثبت نام و ورود به پنل کاربری صدرنشین

۲- وب سایت اخبار رسمی

یکی از معتبرترین سایت‌هایی که به شما امکان انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می‌دهد، مجموعه اخبار رسمی است. این سایت در واقع یک رسانه خبری است که به شما اجازه می‌دهد با ثبت نام و تکمیل اطلاعات، رپورتاژ آگهی خود را به صورت رایگان منتشر کنید. البته لازم به ذکر هست که لینک‌های رپورتاژ شما فقط به صورت نوفالو هستند اما به دلیل اعتبار و بازدید بالای این رسانه، یک انتخاب خوب برای رپورتاژ رایگان می‌باشد.

ورود به سایت اخبار رسمی

۳- وب سایت ویرگول

ویرگول اول و معتبرترین پلتفرم انتشار محتوای فارسی است که از سال ۱۳۹۵ کار خود را شروع کرده است. در واقع ویرگول مثل یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند و شما با ثبت نام در آن، می‌توانید خیلی ساده هر محتوایی که مدنظرتان است، منتشر کرده تا در صفحه مخصوص به خودتان به نمایش در بیاید.

البته ویرگول جدیدا برای انتشار محتواها، قوانینش را سفت و سخت‌تر کرده و محتواهایی که تماما جنبه تبلیغاتی داشته باشند را به ندرت منتشر می‌کند. اما بازهم چون این سایت اعتبار بالایی دارد، فعالیت در آن خالی از لطف نخواهد بود.

ورود به سایت ویرگول

ایبوک جامع لیست سایت‌های بک لینک رایگان در سال ۲۰۲۴ منتشر شد. شامل انواع بک لینک از جمله پروفایلی، وب۲، انتشار مقاله، کامنتی و …

۴- وب سایت مداد

سایت مداد به آدرس medad.io تقریبا مشابه ویرگول است که به نویسندگانش اجازه تولید محتوا و انتشار رایگان آن را می‌دهد. برای درج مقالات خود در مداد می‌توانید از طریق لینک زیر به ثبت نام کنید تا به پنل انتشار محتوا، دسترسی داشته باشید.

ورود به سایت مداد

۵- وب‌ سایت idat.ir

سایت آیدت هم یکی دیگر از سایت‌‌های مشابه ویرگول است که می‌توانید مقاله‌های خود را در آن منتشر کرده و به سایت خودتان لینک بدهید. برای این کار کافی است بر روی دکمه ساخت وبلاگ رایگان کلیک کنید. پس از ثبت نام، پنل انتشار محتوا به شما نمایش داده خواهد شد.

ورود به سایت آیدت

۶- وب سایت اُمیگو

وب سایت امیگو که خود را شبکه اجتماعی فارسی زبانان معرفی می‌کند، یک بستر انتشار محتوا به صورت رایگان است که فضایی شبیه به شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) دارد. پس از ثبت نام در این سایت، می‌توانید با مراجعه به بخش «ایجاد محتوا» رپورتاژ آگهی خود را به صورت رایگان منتشر کنید.

ورود به سایت امیگو

۷- وب سایت بست فارسی

وب سایت بست فارسی یکی دیگر از سایت‌های معتبر برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان است. البته بر خلاف سایت‌هایی مثل ویرگول، برای انتشار محتوا پنل کاربری در اختیار شما قرار داده نمی‌شود و تنها از طریق فرم مربوطه، می‌توانید محتوا خود را بارگزاری و برای مسئولان سایت ارسال نمایید. مجموعه بست فارسی به علت بالا نگه داشتن کیفیت محتواها و اعتبارشان، قوانین زیر را جهت انتشار رپورتاژ وضع کرده‌اند:

  1. محتوا باید دارای حداقل ۵۰۰ کلمه باشد.
  2. محتوا باید دارای کیفیت محتوایی مطلوب بوده و از کلمات کپی در آن استفاده نشود.
  3. در پایین مقاله باید کلمات کلیدی خود را ذکر کنید تا مقاله شما توسط تیم قدرتمند بست فارسی سئو محتوا شود.
  4. لینک سایت شما فقط در ابتدای پست و روی نام سایت شما قرار داده می شود تا شما بتوانید بک لینک رایگان از سایت ما دریافت کنید.
  5. در ابتدا باید به معرفی سایت خود بپردازید و بعد خدمات سایت. (اگر فقط مطلب آموزشی یا ارائه محصول باشد رپورتاژ قرار داده نخواهد شد).
  6. مهم: برای رپورتاژ آگهی شما فقط یک لینک (لینک اصلی سایت) به صورت نوفالو گذاشته خواهد شد.

ورود به سایت بست فارسی

۸- وب سایت یونویس

یکی دیگر از مکان‌هایی که به سادگی می‌توانید پست مهمان (یا همان رپورتاژ آگهی رایگان) منتشر کنید، سایت یونویس است. برای انتشار محتوای خود در این سایت نیاز است ثبت نام کرده و مطابق قوانین زیر (که توسط خودشان اعلام شده) اقدام به انتشار رپورتاژ رایگان کنید:

  1. محتوای پست باید حاوی اطلاعات مفید باشد، در غیر این‌صورت، منتشر نخواهد شد.
  2. متن شما حتما باید غیرکپی و منحصربفرد باشد. (برای بررسی کپی بودن متن خود به سایت plagiarismdetecto.net مراجعه کنید و اگر متن شما بیش از ۸۰% یونیک بود، آن را برای ما ارسال کنید.)
  3. مطلب شما نباید بیش از ۲ لینک داشته باشد.
  4. برای پست ها، حتماً تصاویری انتخاب کنید که free باشند و یا عکس‌ها توسط خود شما گرفته شده باشند (برای دانلود عکس‌های رایگان می‌توانید از سایت‌های www.freepik.com ، www.unsplash.com و www.pinterest.com استفاده کنید.)
  5. متن‌هایی که تبلیغاتی باشند و یا دارای شماره تماس و ارجاع به وبسایت جهت مطالعه بیشتر باشند، بدون بررسی رد خواهند شد.
  6. محتوای ارسالی شما حداکثر بعد از یک هفته داخل سایت منتشر می‌شود.

ورود به سایت یونویس

۹- وب سایت جیکو

جیکو هم یکی دیگر از سایت‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد آگهی خود را به رایگان منتشر کنید. علیرغم ظاهر نه‌چندان مناسب این سایت، جیکو اعتبار نسبتا خوبی نزد گوگل دارد و انتشار رپورتاژ آگهی رایگان در این سایت می‌تواند به سئو سایت شما کمک خوبی بکند. برای انتشار محتوا کافی است بر روی دکمه ارسال آگهی کلیک کرده و در سایت ثبت نام کنید. (البته توجه داشته باشید که ماهیت جیکو یک سایت آگهی مانند دیوار است. بنابراین محتوای شما هم باید دقیقا یک آگهی باشد که به خدمات یا محصولات شما اشاره می‌کند.)

ورود به سایت جیکو

۱۰- سایت‌های خارجی جهت انتشار رپورتاژ آگهی رایگان

تا به اینجا، با لیستی از بهترین سایت‌های ایرانی، که به ما اجازه انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می‌دادند، آشنا شدیم. در ادامه چند تا از وب‌سایت‌های معتبر خارجی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید در آنها رپورتاژ خود را به رایگان منتشر کنید:

موتور جستجوی گوگل

جالب است نه؟! یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کنید، خود گوگل است. در واقع شما می‌توانید با استفاده از سایت ساز گوگل به آدرس sites.google.com یک سایت اختصاصی برای خودتان راه اندازی کنید و در آن رپورتاژهایتان را به رایگان منتشر کنید.

سایت Medium

مدیوم، نسخه خارجی و صد البته حرفه‌ای تر از سایت ویرگول است. با ثبت نام در این سایت، با انبوهی از امکاناتی که در اختیار شما قرار داده می‌شود، یک رسانه حرفه‌ای برای انتشار محتواهایتان خواهید داشت. جالب‌تر از همه اینکه Medium.com نه تنها از شما هزینه‌ای برای انتشار مطلب دریافت نمی‌کند، بلکه اگر محتواهای غنی و باکیفیت تولید کنید، به شما به صورت دلاری دستمزد نیز پرداخت می‌کند. بنابراین حتما در این سایت ثبت نام کرده تا هم رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کنید و هم بتوانید درآمدی از این روش کسب کنید.

ورود به سایت Medium.com

شبکه اجتماعی Reddit

وب سایت ردیت یک شبکه اجتماعی بسیار غنی است که کاربرانش در رابطه با موضوعات مختلف، به بحث و گفتگو می‌پردازند. طبیعتا هرجا که امکان انتشار محتوا وجود داشته باشد، لینک سازی هم ممکن است. بنابراین ما در شبکه اجتماعی هم می‌توانیم با انتشار محتواهای لینک دار خود، رپورتاژهای آگهی قوی و رایگان برای سایت خود بسازیم.

 ورود به سایت Reddit.com

چند نکته مهم در رابطه با انتشار رپورتاژ آگهی رایگان

۱- «سنگ مفت، گنجشک مفت» رویکرد خوبی نیست!

شاید با خودتان فکر کنید که چون این سایت ها به ما اجازه انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می دهند، پس لازم نیست خیلی برای محتوا و چیزی که قرار است آنجا منتشر کنیم، وقت بگذاریم. کافی است از هوش مصنوعی بخواهیم که یک محتوا برای ما بنویسد تا همان را مستقیما در آن سایت منتشر کنیم.

اما دست نگه دارید. درست که این سایت ها هزینه ای از شما دریافت نمی کنند اما بالاخره شما دارید برای سایت خودتان لینک سازی می کنید. پس طبیعتا محتوای آن صفحه، اول و آخر قرار است اعتبارش را به سایت شما منتقل کند! پس اگر محتوای خوبی منتشر نکنید، نه تنها شاید کمکی به شما نکند، بلکه ممکن است به سئو سایت نیز آسیبی جدی وارد کند. بنابراین اگر می‌خواهیم بک‌لینک بی‌کیفیت بسازیم، بهتر است اصلا نسازیم!

۲- مواظب باشید از هول حلیم، داخل دیگ نیافتید!

احتمالا الان که با این لیست فوق‌العاده آشنا شدید، کمی وسوسه شده باشید که فورا بروید و داخل تمام این سایت‌ها، برای خودتان رپورتاژ آگهی منتشر کنید. طبیعی است؛ اما کمی هم به فکر الگوریتم‌های گوگل و جریمه‌های سنگینی که برای لینک سازی خارجیِ غیرطبیعی و بی‌رویه اعمال می‌کنند، باشید. بنابراین سعی کنید طبیعی رفتار کنید و آرام آرام و در بازه‌های غیر منظم، اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی رایگان در این وب‌سایت‌ها کنید.

۳- از این لیست برای رپورتاژهای اصلی هم می‌توانید استفاده کنید!

اگر برای سایت خود اقدام به خرید رپورتاژ آگهی کرده‌اید، می‌توانید از این لیست استفاده کنید و برای رپورتاژهای اصلی خود، مجددا رپورتاژ آگهی منتشر کنید. این کار هم ریسک کمتری دارد و هم باعث می‌شود قدرت رپورتاژ آگهی اصلی شما بالاتر رفته که نتیجه آن افزایش اعتبار سایت شما خواهد بود.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم که بهترین سایت های رپورتاژ رایگان را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با استفاده از این لیست، بتوانید سئو سایت خود را بهبود داده و هرچه سریعتر، بهترین جایگاه‌ها را در گوگل تصاحب کنید. ما در مجموعه صدرنشین تمام تلاشمان بر این است تا با ارائه محتواهای آموزشی کاربردی و خدمات باکیفیت، به شما در مسیر رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل و کسب درآمد میلیاردی از آن، خدمت رسانی کنیم. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم تا با ثبت نام در پلتفرم صدرنشین، این افتخار را نصیب ما بفرمایید.

ثبت نام در پلتفرم صدرنشین

آغوش ما برای شنیدن نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما همواره باز خواهد بود. لطفا اگر نظر یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما و دیگر همراهان صدرنشین از طریق قسمت نظرات این مقاله، به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.