بک لینک رایگان از کجا بگیرم؟ لیست بهترین و معتبرترین سایت‌ها

وقتی صحبت از بک لینک و تاثیر آن بر رتبه شما در گوگل می‌شود، اولین سوالی که ممکن است برای ما پیش بیاید، این است که خب، حالا از کجا برای سایتم بک لینک بگیرم؟

فرآیند ساخته شدن یک بک‌لینک برای سایت شما، از ۳ حالت زیر خارج نخواهد بود:

  1. دیگران به صورت خود جوش به شما لینک بدهند.
  2. با پرداخت هزینه، بک لینک بخرید.
  3. خودتان به صورت رایگان بک لینک بسازید.

من در این مقاله با مورد اول که در وب فارسی تقریبا به ندرت اتفاق می‌افتد و مورد دوم که کاملا واضح است، کاری ندارم. هدف من در اینجا این است که به شما یاد بدهم چگونه برای سایت‌مان بک لینک رایگان بسازیم. بک‌لینک‌هایی که درجه اعتبار خیلی بالایی هم داشته باشند.

لیست بک لینک های رایگان

۱- لیست وبلاگ‌های فارسی (ایرانی)

سیستم‌های بلاگ دهی ایرانی، به نظر من یکی از بهترین جاها برای ساخت بک لینک هستند. هم به خاطر اینکه عموما آتوریتی خوبی دارند و هم کار با آنها خیلی راحت است. زبانشان فارسی است و پنل خیلی پیچیده‌ای هم ندارند. کار با یکی از آنها را که یاد بگیرید، مابقی برایتان عین آب خوردن خواهد بود.

از طرفی اگر بتوانید محتوای خوبی را در آنها منتشر کنید، حتی این شانس را دارید که از آن طریق، چندین و چند کاربر نیز به سایت خودتان ارسال کنید. لینک‌ها هم تماما فالو هستند که در انتقال اعتبار به سایت‌تان کمک بسزایی خواهند کرد.

من سعی کردم در لیست خودم، بهترین‌های این حوزه را برایتان ارائه کنم. می‌توانید آنها را در جدول مربوطه مشاهده کنید.

وبلاگ های فارسی
Blog.ir
Parsiblog.com
Blogfa.com
Blogsky.com
Loxblog.com
Rozblog.com
Niloblog.com
Monoblog.ir
Deyblog.ir
Novinblog.net
Blogix.ir
لیست وبلاگ های ایرانی برای ساخت بهترین بک لینک ها

۲- لیست شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نیاز به معرفی ندارند. چون تقریبا بعید است که کسی آنها را نشناسد، از بخش معرفی آنها عبور خواهم کرد. در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک و لینکدین، شما می‌توایند داخل پست‌هایی که می‌گذارید، لینک یک (یا چند) صفحه خارجی را نیز قرار دهید.

شبکه‌های اجتماعی به واسطه جامعه میلیونی و بعضا میلیاردی خود، هم در نزد گوگل اعتبار فوق العاده‌ای دارند و هم آتوریتی بسیار بالایی را در سیستم‌های اعتباردهی به خود اختصاص داده‌اند. ما هم به عنوان یک فردی که می‌خواهد بک لینک رایگان بسازد، لازم است دید متفاوتی به شبکه‌های اجتماعی، نسبت به سایر افراد داشته باشیم. باید در شبکه‌های اجتماعی معتبر، لینک‌های مقالات خودمان را منتشر کنیم تا هم سرعت ایندکس شدن را بالاتر ببریم و هم برای رتبه گرفتن در گوگل، قدم بلندی را برداشته باشیم.

شبکه های اجتماعی
Facebook.com
Linkedin.com
X.com
Pinterest.com
Tumblr.com
Instagram.com

شبکه‌های اجتماعی موهبتی هستند برای لینک سازی، که توسط خیلی از افراد دست کم گرفته می‌شود. متاسفانه چون اکثر این شبکه‌ها در ایران فیلتر هستند و عموما کاربران ایرانی کمی دارند، تصور می‌شود که قرار دادن لینک‌مان در آن شبکه‌های اجتماعی، هیچ تاثیری در سئوی سایت ما ندارد. چون کسی نیست که بر روی آن لینک‌ها کلیک کند!

اما شما را دعوت می‌کنم به شنیدن یک نکته طلایی در سئو که کمتر کسی از آن خبر دارد:

کلیک شدن یا نشدن بر روی یک لینک، (تقریبا) هیچ تاثیری در انتقال اعتبار آن، به سایت شما نخواهد گذاشت!

یعنی مثلا لازم نیست که افراد بر روی بک لینک شما در فیسبوک کلیک کرده تا گوگل اعتبارش را به سایت شما منتقل کند. بنابراین به هیچ عنوان از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید. حتی اگر هیچ دنبال کننده‌ای هم نداشته باشید. گوگل روی این موضوع خیلی مانور می‌دهد. حتما برای سایت خود در فیسبوک، توییتر (ایکس)، لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی مطرح، اکانت اختصاصی باز کنید و در آن فعالیت نمایید.

۳- لیست وبلاگ‌های خارجی

یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید بک لینک رایگان برای خودتان بسازید، سیستم‌های وبلاگ‌دهی خارجی هستند. بر خلاف سیستم‌های ایرانی، این وبلاگ‌سازها در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و روزانه هزاران محتوا در آنها منتشر می‌شود. به خاطر همین حجم بالای محتوا هم، اعتبار و ارزش خاصی را در نزد گوگل دارند.

همچنین چون اکثر لینک‌های این سایت‌ها، فالو هستند، پیشنهاد می‌کنم حتما در لیستی که معرفی می‌کنم، حساب باز کرده و اقدام به تولید محتوا و ساخت بک‌لینک برای سایت‌تان کنید.

وبلاگ های خارجی
Postach.io
Sites.Google.com
Blog.2.com
Blogger.com
TheZenWeb.com
Bcz.com
HPage.com
Page4.me

انتشار رپورتاژ آگهی رایگان با صدرنشین

رپورتاژ آگهی قوی‌ترین نوع لینک سازی است که عموما هزینه زیادی هم لازم دارد. اما روش‌هایی وجود دارد که بتوانیم رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کنیم. بنابراین، قبل از آنکه سراغ ادامه این لیست برویم، اجازه می‌خواهم کمی درباره خودمان، یعنی پلتفرم صدرنشین صحبت کنم.

صدرنشین یک پلتفرم خرید رپورتاژ آگهی است با یک سری امکانات متفاوت؛ که یکی از این امکانات، قابلیت انتشار رپورتاژ آگهی رایگان است. ما در صدرنشین شرایطی را فراهم کرده‌ایم که شما می‌توانید در ده‌ها رسانه معتبر، رپورتاژ آگهی خود را به صورت کاملا رایگان منتشر کنید. پس همین الان در صدرنشین ثبت نام کنید تا از این امکان فوق‌العاده، نهایت استفاده را ببرید.

نرم افزار جامع لینک سازی رایگان

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها هنگام لینک سازی خارجی، صرف زمان زیاد برای پیدا کردن سایت‌های معتبر است. همچنین با بالا رفتن حجم کار، ممکن است فراموش کنید که اصلا در چه جاهایی لینک سازی کرده‌اید!
برای رفع این چالش‌ها، ما یک نرم افزار کاملا هوشمند (تحت اکسل) طراحی کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید فرایند لینک سازی سایت‌تان را بهبود داده و تسلط کاملی بر روی سئو خارجی سایت خود داشته باشید.

برخی از ویژگی‌های این نرم افزار

  • حاوی لیست ۵۰۰+ سایت جهت لینک سازی رایگان
  • ارائه آموزش نحوه ساخت لینک در تک به تک سایت‌ها
  • وجود نمودارهای کاربردی برای مشاهده وضعیت لینک سازی
  • ارائه دامین آتوریتی و اسپم اسکور برای تمام سایت‌ها
  • آپدیت‌های منظم دوره‌ای و اضافه کردن سایت‌های جدید

با استفاده از کد تخفیف زیر، می‌توانید به مدت محدود این نرم‌افزار ارزشمند را با ۸۹ درصد تخفیف تهیه کنید:
Off89-link

زمان باقی‌مانده تا پایان مهلت استفاده از این کد تخفیف

۴- لیست سایت‌های وب۲

وب۲ (web2.0) به آن دسته از سایت‌هایی گفته می‌شود که تمام محتوا در آنها توسط کاربران تولید می‌شود. اکثر این سایت‌ها به دلیل حجم بالای محتوایی که در آنها ارائه می‌شود، آتوریتی خیلی خوبی دارند. شما هم می‌توانید در این سایت‌ها ثبت نام کنید و اقدام به تولید محتوا نمایید. سپس در خلال محتوای تولید شده، با هر کلمه‌ای که دلتان خواست، به سایت‌تان لینک بدهید. به جز سایت ویرگول و (اندکی) مداد، بقیه این سایت‌ها  به زبانی غیر از فارسی هستند. اگر در کار با آنها به مشکل برخوردید، می‌توانید آدرس سایت را به گوگل ترنسلیت بدهید تا در کسری از ثانیه، کل محتوا را به فارسی ترجمه کند.

در این جدول، شما می‌توانید بهترین سایت‌های وب۲ مخصوص ساخت بک‌لینک را مشاهده بفرمایید.

سایت های وب۲
Virgool.io
Medad.io
Meduim.com
Livejournal.com
Yola.com

۵- لیست سایت‌‌های انتشار مقاله ​

در سطح اینترنت، بسیاری از سایت‎ها هستند که تمام یا بخشی از محتواهای آنها، توسط کاربرانشان تولید می‌شود. این نوع از سایت‌ها خیلی شبیه به سایت‌های وب۲ هستند اما در جزئیات با هم تفاوت دارند که مهمترینشان، نحوه انتشار محتوا در آنها است. در سایت‌های وب۲، عموما شما با قوانین دست و پا گیری برای منتشر کردن محتوایتان مواجه نیستید، اما در سایت‌های انتشار مقاله، قانون‌هایی از سمت صاحب سایت وضع شده که شما را در موضوع محتوا، تعداد کلمات و تصاویر و میزان لینک‌های خروجی، محدود می‌کند. همچنین در اکثر این سایت‌ها، محتوای منتشر شده باید توسط مدیران سایت تایید شود.

اما این محدودیت‌ها، نه تنها از اعتبار این سایت‌ها کسر می‌کند، بلکه کیفیت محتواها و اعتبار آن سایت‌ها را بالا می‌برد. بنابراین فعالیت در آنها خیلی به رتبه گرفتن شما کمک می‌کند. شما هم می‌توانید از لیست روبرو که بهترین سایت‌های انتشار مقاله جهت ساخت بک لینک رایگان، استفاده کنید.

سایت های انتشار مقاله
Wattpad.com
Articlesbase.com
Ezinearticles.com
Apsense.com
Articlecube.com

۶- لیست فروم‌های فارسی (ایرانی)

در یک انجمن که به آن فروم هم گفته می‌شود، تالارهایی در موضوعات متفاوت وجود دارد که کاربران سوالات و محتوای مرتبط به آن را در قسمت مربوطه قرار می‌دهند. شما هم می‌توانید محتوایتان را در تالار مرتبط با حوزه فعالیت‌تان، قرار داده و با استفاده از آن، برای خود بک لینک بسازید. فقط دقت کنید که هر انجمن قوانین مخصوص خود را دارد که باید به آن پاینبد باشید و تخطی از آن ممکن است به حذف محتواهایتان و مسدودی اکانت منجر شود. همچنین از طریق تعریف امضا در آن انجمن، لینک مورد نظرتان را در هرجا که فعالیت می‌کنید، به نمایش بگذارید.

اگر انجمن و تالاری را که مرتبط با حوزه فعالیتتان بود پیدا کردید که مفت چنگتان، ولی اگر چیزی عایدتان نشد، نا امید نشوید. در بیشتر این انجمن‌ها، تالارهایی با عناوینی مثل «موضوعات آزاد» و «بحث متفرقه» تعبیه شده‌اند که مخصوص کاربرانی است که موضوع محتوایشان به سایر تالارها نمی‌خورد. حتما سعی کنید محتوایتان را در آنجا منتشر کنید.

در ادامه لیستی از بهترین فروم‌های ایرانی و فارسی زبان جهت ساخت بک لینک، خدمت شما ارائه شده است.

فروم های فارسی
Forum.Soft98.ir
Forum.P30Download.com
Forum.Persiantools.com
Talk.Patoghu.com
Webhostingtalk.ir

۷- لیست سایت‌های gov و edu

با اختلاف قوی ترین و بهترین نوع سایت‌هایی که شما می‌توانید در آن‌ها بک لینک رایگان ایجاد کنید، سایت‌های دانشگاهی (.edu) و سایت‌های دولتی (.gov) هستند. اکثر این سایت‌ها به واسطه ماهیت وجودی‌شان، اعتبار فوق العاده بالایی دارند اما متاسفانه به راحتی اجازه ساخت بک لینک رایگان به شما نمی‌دهند. یک مورد دیگر هم که دارند این است که کمی نسبت به سایرین دیرتر ایندکس می‌شوند. اما به جرات می‌توانم بگویم که اگر بتوانید قلق این سایت‌ها را بدست بیاورید و در یکی دو تا از آن‌ها بک‌لینک خوب بسازید، شاید اصلا نیازی به بک لینک دیگری نداشته باشید!

من سعی کرده ام در این لیست، بهترین و ساده ترین سایت‌های دانشگاهی و دولتی را جهت ساخت بک لینک خدمت شما ارائه کنم.

سایت های دانشگاهی و دولتی
Artem.dis.uj.edu.pl
Q.Utoronto.ca
Canvas.uw.edu
Polar-Array.Stanford.edu
Sites.Coecis.Cornell.edu
Blog.Mohe.gov.my

۸- لیست سایت‌های پروفایلی

تعداد زیادی سایت در سطح اینترنت هست که پس از ثبت نام در آنها، برای شما یک صفحه اختصاصی که همان پروفایل شخصی‌تان است، می‌سازند. شما در پروفایل خود می‌توانید اطلاعات هویتی، زندگی نامه، کارهایی که تا به حال انجام داده‌اید و از همه مهمتر، لینک وبسایت‌تان را قرار بدهید. بنابراین یکی از بهترین سایت ها برای بک لینک گرفتن، همین سایت‌های پروفایلی هستند. بعضی از این سایت‌ها، به قدری قوی هستند که شما در اکثر مواقع با قراردادن لینکتان در چندتا از معتبرهایشان، بخش زیادی از راه را خواهید پیمود. سایت‌های Gravatar، Intel و Github از بهترین پروفایل‌های لینک‌دار به شمار می‌آیند.

شما با استفاده از لیستی که از سایت‌های پروفایلی معتبر برایتان آماده کرده‌ام، می‌توانید پروفایل بک لینک خود را قوی‌تر کنید.

سایت های پروفایلی
en.Gravatar.com
Hackster.io
Hubpages.com
Github.com
About.me
Garmin.com

۹- لیست سایت‌های اشتراک PDF ​

اگر بتوانید تمام یا بخشی از محتوای سایت خود را در قالب یک فایل پی دی اف، تنظیم کنید، سایت‌های اشتراک PDF یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهند بود. کافی است آن تکه از محتوای مد نظرتان را در قالب یک فایل پی دی اف آماده کنید و داخل آن به صفحه مورد نظرتان لینک بدهید. با انجام اینکار هم به یک جامعه چند ده هزار نفری محتوای خودتان را ارائه کرده‌اید و هم یک بک لینک بسیار قوی برای سایت خود ساخته‌اید.

من بهترین سایت‌های اشتراک PDF را در این جدول برایتان آماده کرده‌ام. سعی کنید حتما در آنها فعالیت کنید.

سایت های اشتراک PDF
Porsline.ir
Surveygizmo.com
Freeonlinesurveys.com
Surveymonkey.com
Smartsurvey.co.uk

۱۰- لیست سایت‌های کوتاه کننده لینک ​

یکی از بهترین سایت‌ها برای لینک سازی، سایت‌های کوتاه کننده لینک هستند. مخصوصا اگر بخواهید از آنها برای لینک سازی لایه‌های دوم به بعد استفاده کنید. به دلیل آنکه نوع ریدایرکت این سایت‌ها ۳۰۱ است، در اکثر مواقع اعتبار خوبی را به سایت شما منتقل می‌کنند. همچنین می‌توانید از آنها به جهت تنوع دادن و پوشش لینک سازی خودتان استفاده کنید.

علاوه بر بحث لینک سازی، این سایت‌ها از لحاظ دیجیتال مارکتینگ نیز می‌توانند کمک حال شما باشند. بیشتر مواقع لینک محتواهای سایت شما بسیار طولانی می‌شود و برای انتشار آنها در سطح وب جهت جذب کاربر، عموما به مشکل بر می‌خورید. مخصوصا اگر بخشی از آدرس به زبان فارسی نوشته شده باشد که تمام کاراکترهایش بهم می‌ریزد. در این حالت شما می‌توانید یک نسخه شکیل کوتاه شده از آدرس بلند بالای محتوای سایتتان را ایجاد کرده و آن را در اختیار کاربران قرار دهید.

در این جدول لیستی از بهترین سایت‌های کوتاه کننده لینک را برای شما ارائه کرده‌ام.

سایت های کوتاه کننده لینک
Porsline.ir
Surveygizmo.com
Freeonlinesurveys.com
Surveymonkey.com
Smartsurvey.co.uk

۱۱- لیست سایت‌های اشتراک ویدئو

سایت‌های اشتراک ویدیو (که تقریبا زیر مجموعه شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آیند) به قدری شناخته شده هستند که دیگر نیازی به معرفی آنها نداریم. فعالیت مستمر در این سایت‌ها از دو لحاظ برای شما سودمند خواهد بود.

۱- گوگل در سال‌های اخیر توجه ویژه ای به محتواهای ویدیویی دارد و به کسب و کارهایی که اقدام به تولید و انتشار ویدیو مرتبط می‌کنند، اعتبار خوبی می‌دهد. شما با فعالیت مستمر در این سایت ها، می‌توانید سوشال سیگنال خودتان را قوی و قوی‌تر کنید تا هم روز به روز نزد گوگل معتبر تر شوید و هم کاربران هدف آن سایت را به سمت خودتان جذب کنید.

۲- در اکثر این سایت ها، شما می‌توانید در توضیحات ویدیویی که منتشر می‌کنید، به یک یا چند صفحه دیگر لینک بدهید. طبیعتا با لینک دادن به صفحات خود می‌توانید از این سایت‌ها نیز بک لینک‌های خوب و قوی دریافت کنید. هر چند که بک لینک‌های این سایت‌ها نوفالو هستند اما برای طبیعی تر کردن فرآیند ساخت بک لینک سازی و افزایش اثر گذاری، فعالیت در این سایت‌ها قویا توصیه می‌شود.

در جدول مربوطه، چند نمونه از بهترین سایت‌های اشتراک ویدیو آورده شده است.

سایت های اشتراک ویدیو
Youtube.com
Aparat.com
Dailymotion.com
Vimeo.com
Namasha.com
Tamasha.com

۱۲- لیست سایت‌های رزومه ساز آنلاین ​

برخی از سایت‌ها به شما امکان ساخت رزومه را می‌دهند (تقریبا چیزی شبیه به سایت‌های پروفایلی). در این سایت‌ها عموما ما می‌توانیم ضمن ارائه توانایی‌ها و دستاورد خودمان در رزومه ای که می‌سازیم، لینکی به وبسایتمان نیز بدهیم. خب هر جا هم که امکان ساخت لینک وجود داشته باشد، ما هم شاخک‌هایمان را تیز خواهیم کرد. این سایت‌ها هم نسخه ایرانی دارند و هم خارجی. اما متاسفانه اکثر نسخه‌های ایرانی چنگی به دل نمی‌زنند و برای ساخت رزومه از شما هزینه طلب می‌کنند. اما در بیشتر نمونه‌های خارجی شما می‌توانید با پلن رایگان یک رزومه ساده بسازید که همان هم برای ما کافی است.

در این جدول من سعی کرده ام بهترین سایت‌های رزومه ساز برای ساخت بک لینک را خدمت شما ارائه کنم.

سایت های رزومه ساز
Github.com
Doodlekit.com
Webself.net
Eklablog.com
Edublogs.org
Hatenablog.com

۱۳- لیست سایت‌های سوال و جواب ​

یک فرهنگ بسیار جذاب در خارج از ایران و عموما در سایت‌های انگلیسی زبان وجود دارد و آن هم وجود یک سیستم پرسش و پاسخ بدون چشم‌داشت مادی است. در این سیستم‌ها دو دسته کاربر وجود دارد. یکی سوالی دارد و دیگری دانش پاسخ دادن به آن را. هیچ کدام از این افراد (مخصوصا دسته دوم) به خاطر پول این کار را نمی‌کنند. صرفا به وظیفه انسانی خود عمل کرده و دانش‌شان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. خود من بارها سوالی برایم پیش آمده که جوابش را از طریق همین پرسش و پاسخ‌ها بدست آورده‌ام.

ما با فعالیت در این سایت‌ها هم می‌توانیم برای خودمان بک لینک‌های خوبی ایجاد کنیم. در جدول زیر، من لیستی از بهترین سایت‌های پرسش و پاسخ را برای شما گردآوردی کرده‌‌ام. امیدوارم بتوانید از آن‌ها به خوبی استفاده کنید.

سایت های سوال و جواب
Reddit.com
Stackoverflow.com
Stackexchange.com
Javabkoo.com
Javabyab.com
Kingit.ir

۱۴- لیست سوشال بوکمارک ها

نمی‌دانم چرا ولی یکی از گنجینه‌های ساخت بک لینک که خیلی از افراد و متخصصان سئو آن را نادیده می‌گیرند، سوشال بوکمارک‌ها هستند. یکی از ساده‌ترین کارهایی که در سوشال بوکمارک‌ها می‌توانید انجام بدهید، اشتراک مطالب سایت‌تان است. با اینکار هم سرعت ایندکس مطالبتان را بالاتر می‌برید، هم سایت خود را به واسطه آن محتوا به کاربران آنجا معرفی کرده‌اید و از همه مهم‌تر، یک بک‌لینک مفید برای خود ساخته‌اید. چند نمونه از بهترین سایت‌ها را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

سوشال بوکمارک‌ها
Reddit.com
Pocket.com
Delicious.com
Dribbble.com
Mix.com

۱۵- لیست فروم‌های انگلیسی (خارجی)

فروم‌های انگلیسی زبان دقیقا مانند فروم‌های ایرانی هستند که در بخش‌های بالاتر توضیح دادم. با این تفاوت که زبان آن سایت دیگر فارسی نیست و برای فعالیت در آنها باید به زبان دیگری مسلط باشید. البته عموما همه از یک دستورالعمل خاص تبعیت می‌کنند و بعد از کار کردن با یکی دوتا از آن ها، کار با سایرین برای شما راحت تر خواهد بود. البته که می‌توانید کل آدرس آن سایت را به گوگل ترنسلیت بدهید تا نسخه کامل ترجمه شده‌اش را در اختیار شما بگذارد. در فروم‌های خارجی هم مثل ایرانی ها، هم می‌توانید امضای مخصوص به خودتان را تعریف کنید و هم مطالبتان را در آنجا منتشر کنید.

البته بعضی از این سایت ها، فقط به محتواهایی که به زبان انگلیسی نوشته شده باشند، اجازه انتشار می‌دهند. برای این موضوع هم می‌توانید مجددا از مترجم گوگل استفاده کنید و کل محتواهایتان را به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

در ادامه لیستی از بهترین فروم‌های خارجی جهت ساخت بک لینک، خدمت شما ارائه شده است.

فروم های انگلیسی
Forum.Sopot.com
Forums.Cysticfibrosis.com
Forum.Singaporeexpats.com
Forums.Atozteacherstuff.com
Steinberg.net/forums

۱۶- لیست سایت‌های باز نشر محتوا

یک استراتژی خوب و کاربردی در هنگام ساخت بک لینک رایگان، استفاده از سایت‌های بازنشر محتوا است. در این سایت‌ها شما می‌توانید محتوای مفیدی که از قبل آماده کرده اید را منشتر کنید تا هم مخاطبان آنجا را به سمت خود جذب کنید و هم بک لینک بسازید. از نمونه‌های موفق ایرانی، می‌توان به ویرگول یا اخبار رسمی اشاره کرد. ایجاد بک لینک با استفاده از بازنشر محتوای‌تان باعث می‌شود به مرور وب سایت شما شناخته شده و رشد کند.

چندتا از بهترین‌های بازنشر محتوا را می‌توانید در جدول زیر مشاهده بفرمایید.

سایت های بازنشر محتوا
Akhbarrasmi.com
Pressreleaselive.com
Leapzipblog.com
Issuewire.com
Virgool.io

۱۷- لیست سایت‌های درج آگهی

اگر محصولی یا خدماتی دارید که می‌خواهید آن را در معرض دید مشتریان بالاقوه خود قرار دهید، سایت‌های درج آگاهی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. شما با این کار هم می‌توانید برای محصول خود بازاریابی مفیدی انجام دهید و هم در خلال محتوایی که قرار می‌دهید، برای صفحه هدف خود بک لینک بسازید.

البته توصیه می‌کنم که در محتوایی که می‌نویسید، سعی کنید زیاده روی نکنید و هدف اولتان را بر روی جذب مخاطب از این سایت‌ها قرار بدهید. البته بعضی از این سایت ها، شما با اکانت رایگان اجازه لینک دادن به صفحه مقصد را دارید ولی در بعضی دیگر باید ابتدا هزینه آگاهی را پرداخت کنید. در هر دو صورت، همین که شماره تماس تان را قرار بدهید، برایتان بسیار سودمند خواهد بود.

سایت های درج آگهی
Istgah.com
Niazerooz.com
Divar.ir
Agahichi.com
Agahititr.ir
Newagahi.ir
Digiagahi.com

چرا از بک لینک رایگان استفاده می‌کنیم؟

اگر در حوزه‌ای فعالیت کنید که رقابت در آن متوسط باشد (نه حتی خیلی زیاد)، شما بدون ساخت بک‌لینک‌های معتبر برای سایت خود، شانس خیلی کمی در اخذ جایگاه‌های خوب در نتایج گوگل خواهید داشت. بنابراین لازم است برای سئو خارجی سایت‌تان هزینه لازم را صرف کنید.

اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید که خیلی هم عالی؛ برای سایت‌تان رپورتاژ و بک لینک خریداری می‌کنید. اما چنانچه مثل اکثر ماها، منابع مالی محدودی در اختیار دارید، باید خودتان آستین‌ها را بالا زده و دست به کار ساخت بک لینک شوید. اینجاست که باید لیستی از وبسایت‌هایی بدست بیاوریم که می‌توانیم در آن‌ها بک‌ لینک رایگان بسازیم.

آیا بک لینک رایگان ارزش دارد؟

اگر بگویم که بسیاری از این سایت‌هایی که در آنها بک لینک رایگان می‌سازیم، از بک‌لینک‌های پولی ارزشمندترند، غلو نکرده‌ام. اما عموما بعضی از دوستان معتقدند که چون در بیشتر سایت‌های بک لینک رایگان، لینک‌ها نوفالو هستند، پس ارزش چندانی هم نخواهند داشت.

در پاسخ باید عرض کنم که اصلی‌ترین هدف‌ما، باید کسب رتبه در گوگل باشد و خود گوگل هم بارها صراحتا اعلام کرده که با هر چیز غیر طبیعی در خارج از سایت مبارزه خواهد کرد. بنابراین اگر تمام لینک‌های یک سایت فالو باشند، شما جای گوگل بودید مشکوک نمی‌شدید؟ پس ما برای جلب اعتماد گوگل، باید در این سایت‌ها فعالیت کنیم. از من هم به شما نصیحت؛ زیاد درگیر فالو یا نوفالو بودن یک لینک نشوید. اعتبار آن سایت نزد گوگل اهمیت خیلی بالاتری نسبت به سایر موارد دارد.

از طرفی درصد قابل توجهی از این سایت‌ها، حتی به شما امکان ساخت بک لینک فالو را هم می‌دهند! پس به نظر من بک لینک رایگان ارزش دارد، خیلی هم دارد. اما به شرطی که فقط در سایت‌های معتبر ساخته شوند.

آیا همه بک لینک‌های رایگان، خوب هستند؟

اکثر افراد (عموما در اوایل کار) یک اشتباه خیلی بزرگ می‌کنند. آنها در هر سایتی که دم دستشان باشد، فورا آستین‌ها را بالا زده و اقدام به ساخت بک لینک رایگان برای سایت‌شان می‌کنند. به شما اکیدا توصیه می‌کنم که این کار را انجام ندهید. ما قرار نیست در هر سایتی بک لینک بسازیم! قبل از ساخت یک بک‌لینک باید از مفید بودن آن، خاطر جمع شویم. برای اینکار من پیشنهاد می‌کنم که به ۲ عامل زیر توجه کنید.

  1. آن سایت دارای اعتبار دامنه یا دامین آتوریتی بالا و اسپم اسکور پایین باشد. همین که این دو پارامتر در سایت هدف از سایت شما بهتر باشد، کافی است. اما هرچه دامین آتوریتی بالاتر، بهتر و طبیعتا هم هرچه اسپم اسکور پایین تر، بهتر.
  2. اگر سایت هدف از لحاظ موضوعی به سایت شما مرتبط باشد، تاثیر بک لینکی که می‌سازید را چند برابر خواهید کرد. این مورد اگر رعایت شود خیلی خوب است اما اگر رعایت نشود هم باز تاثیر خودش را خواهد گذاشت.

نحوه پیدا کردن بک لینک رایگان

رسیدیم سراغ قسمت چالش برانگیز ماجرا. یعنی پاسخ به سوال چگونه بک لینک بگیریم؟ و یا اگر بخواهیم برای سایت‌مان بک لینک رایگان بسازیم، خب اصلا باید از کجا این سایت‌ها را پیدا کنیم؟ من به شما ۲ روش کاربردی را یاد می‌دهم که می‌توانید لیست بلند بالایی بسازید از سایت‌هایی که در آنها می‌توانید اقدام به ساخت بک‌لینک مجانی بکنید.

۱- استفاده از ابزارهای آنالیز سئو

یکی از کارهای مورد علاقه من، بررسی کردن سئو سایت‌های موفق است. اینکه ببینم آنها با چه کارهایی موفقیت در گوگل را بدست آورده‌اند، برایم جذاب است. یکی از آن اطلاعاتی که شما در هنگام آنالیز سایت‌های دیگر بدست می‌آورید، لیست مکان‌هایی است که آنها در آنجا بک لینک ساخته‌اند. با آن دسته از بک‌لینک‌های خریدنی و رپورتاژی کاری نداریم. ولی در بین آنها سایت‌هایی پیدا می‌کنید که شما هم می‌توانید در آنها بک لینک بسازید! کافی است این سایت‌ها را برای خودتان لیست کرده و با روشی که بالاتر گفتم، بهترین‌هایشان را برای خودتان انتخاب کنید. با این روش بعد از مدتی یک لیست بسیار قدرتمند از سایت‌هایی که در آنها می‌توانید به رایگان بک لینک بسازید، خواهید داشت.

البته تا یادم نرفته بگویم که برای آنالیز سایت‌های دیگر می‌توانید از ابزارهای مختلفی مثل Moz، Ahrefs، SemRush و دو ابزار ایرانی جت سئو و میزفا تولز استفاده کنید.

۲- از لیست افرادی مثل من استفاده کنید!

یک راه ساده‌تر هم وجود دارد. به دلیل آنکه من این کار را دوست دارم و برای کسب و کارم هم لازم است، همیشه یک لیست خیلی خوب و به‌روز از این سایت‌ها، برای خودم دارم که در این مقاله با شما به اشتراک گذاشتم. من این لیست را به صورت مداوم آپدیت می‌کنم تا کیفیت بالایش را همان بالاها نگه دارم. شما هم می‌توانید به صورت کاملا رایگان از این لیست استفاده کنید.

البته که پیشنهاد می‌کنم به عنوان یک سئوکار یا صاحب یک کسب و کار اینترنتی، سعی کنید روش اول را هم خودتان انجام دهید. با اینکار بینش و تجربه‌ای بدست خواهید آورد که در هیچ جای دیگری قابل دستیابی نیست.

نکات مهم در هنگام ساخت بک لینک رایگان

تا اینجا من لیستی از بهترین سایت هایی را که در آن‌ها می‌توانید به رایگان برای خود بک لینک بسازید، ارائه کردم. اما برای افزایش کیفیت بک‌لینک‌های‌تان و جلوگیری از پنالتی شدن توسط گوگل، پیشنهاد می‌کنم حتما به موارد زیر دقت کنید.

  • سعی کنید از سایت هایی که بیشترین دامین آتوریتی و پیج آتوریتی و کمترین اسپم اسکور را دارند استفاده کنید. این انتخاب شما در انتقال اعتبار به سایت‌تان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
  • هرچه ارتباط موضوعی سایت منبع به سایت شما بیشتر باشد، اعتبار بک لینکی که گرفتید نیز بیشتر خواهد بود.
  • سعی کنید در سایت‌های مختف بک لینک بسازید و مرتب از یک یا چند سایت خاص بک لینک نگیرید. همچنین به هیچ عنوان نظمی در ساخت بک لینک نداشته باشید. مثلا اینکه شنبه‌ها بک لینک بسازید و یا هر روز ساعت ۱۰، کاملا از نظر گوگل اقدام ربات گونه به حساب آمده و در سریعترین زمان ممکن شما را پنالتی خواهد کرد.
  • حتما از توزیع مناسب انکر تسکت استفاده کنید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنم مقاله بهینه سازی و توزیع انکرتکست؛ راهکار تضمینی موفقیت در گوگل را مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی و یک نکته مهم

من در این مقاله سعی کردم بهترین سایت هایی را که می‌توانید در آن‌ها برای سایت‌تان بک لینک رایگان بسازید، ارائه کنم. طبق قولی که در ابتدای مقاله به شما دادم، سعی می‌کنم مرتب این لیست را بروز نگه دارم.

اما همانطور که دیدید تقریبا تمام این سایت‌ها عمومی بودند و در اکثر حوزه‌ها فعالیت می‌کردند. برای افزایش کیفیت پروفایل بک لینکی که می‌سازید، پیشنهاد می‌کنم در سایت هایی که به طور اختصاصی در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند نیز بک لینک بسازید. پیدا کردنشان هم زیاد سخت نیست. کافی است در گوگل (به زبان انگلیسی) سرچ کنید.

مثلا اگر در حیطه مهندسی مکانیک فعالیت می‌کنید، عبارت Best mechanical engineering forums می‌تواند به درد شما بخورد.

در پایان امیدوارم با استفاده از این مطالبی که گفتم و لیست‌هایی که برای شما ارائه کردم، بتوانید بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های کلان، سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید و از درآمد سرشارش لذت ببرید. همچنین برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می‌توانید از خدمات پلتفرم صدرنشین نیز استفاده نمایید.
بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات و سوالات شما عزیزان در قسمت کامنت‌ها هستم.

مطالب پیشنهادی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.